우리의 관계

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 12 March 2012

Tanda-tanda Menunjukkan Si Dia Adalah Jodoh Kita

Assalamualaikum W.B.T


  1. Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cupa perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak terkawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang kita dapat mengesan si dia tengah berlakon. Tetapi, bila dia tampil dengan bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dialah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, mungkin dia bukan jodoh kita.
  2. Senang atau selesa ketika bersamanya walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan dengan diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan menjadi pengubat kedukaan di hati. Si dia pun merasainya juga. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan pada diri kita. 
  3.  Terima kita seadanya, malah tidak menghiraukan kisah lalu kita. Mungkin dia tahu akan kisah perpisahan kita dengan bekas kekasih kita dan dia. Bahkan, tidak mengambil kisah siapa kita pada masa lalu. Yang penting, siapa kita sekarang.
  4. Sentiasa jujur. Dan tidak kisah dengan apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum-hukum Islam. Sikap jujur yang ditunjukkan menarik hati kita. Kita boleh tahu disaat dia berlakon untuk menipu. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, selagi itu kebahagian menjadi milik kita.

No comments:

Post a Comment