우리의 관계

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 29 March 2012

Keburukan Minuman Berais

Assalamualaikum W.B.T

Lama dah tak up-to-date blog ni. Hehehe... Oleh sebab Eykine baru pulang dari Hospital Umum Sarawak, baru Eykine ada masa walaupun sedikit. Hari ini saya nak kongsikan Keburukan Minuman Berais. Urm...

Masa kini di media massa terdapat banyak iklan yang berkaitan dengan  minuman yang berais. Pasti kita sebagai penonton pun meneguk air liur apabila minuman tersebut lebih-lebih lagi ada ketulan ais didalam gelas. Nyumm.... hehehehe

Huhuhu.... Sedapkan. Lagi-lagi diminum disaat musim kemarau. Err....

Okey, sekarang Eykine nak kongsikan sesuatu yang baik tentang air sejuk ini.

Kebaikan Minuman Berais

  1. Minuman berais yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa.
  2. Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuh adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang.
  3. Liputan ais di Antartika dan Artik adalah pengimbang dasar bumi yang amat sangat.
  4. Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakkan bumi pada paksinya.
  5. Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.

Tadi kelebihan Minuman Berais.

  1. Air minuman berais akan membekukan bahan berminyak yang baru saja kita ambil semasa makan. Ianya boleh melemahkan penghadaman.
  2. Boleh menyebabkan berlakunya strok secara tiba-tiba yang boleh membawa kematian kepada sesiapa yang suka minum minuman berais.



No comments:

Post a Comment