우리의 관계

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 2 February 2012

Tips Bila Terpaksa Bersendiri

Assalamualaikum W.B.T

Post kali ini khas untuk kekasih, isteri mahupun lelaki yang telah ditinggalkan? Atau semulajadi "single" atau mengambil keputusan untuk kembali "single". Bosan atau kesepian tanpa pasangan di sisi.

Tips yang boleh anda lakukan untuk meredakan perasaan yang gundah gulana.. Al-maklumlah perasaan boleh mempengaruhi kerjaya.

Tips-tips yang dapat dikongsikan antaranya:

~Maha Pencipta~
Kembalilah kepada penciptaNya. Mohonlah petunjuk dariNya agar perkara yang lepas itu mematangkan diri kita agar lebih berhati-hati dalam menjalani hidup ini dengan lebih tabah dan kuat lagi. Ingatlah bahawa setiap kejadian yang Allah ciptakan untuk kita adalah bersebab dan jadikanlah ia sebagai kayu pengukur keimanan kita terhadapNya.

~Bercuti~
Semasa berpasangan, percutian biasanya adalah perkara yang amat merumitkan bagi kamu. Untuk bercuti bersama, terdapat pelbagai perkara yang perlu diambil kira seperti cuti tahunan, pakaian seragam anda, perbelanjaan dan destinasi yang ingin ditujui.

~Perbaiki Diri
Jangan sesekali berubah untuk memenuhi tuntutan bekas kekasih. Tapi sewajarnya anda memperbaiki diri dari segi sudut kerjaya, kewangan yang kukuh dan juga binalah keyakinan diri yang mantap agar masa depan anda menjadi lebih baik dan stabil.
Namun awas, setelah anda mencapai semua yang diatas pastinya golongan lelaki mahupun wanita mengelilingi anda untuk mengambil kesempatan keatas anda.

~Jumpa Kawan~
Seperti kebanyakkan lelaki mahupun wanita apabila mereka bercinta pastinya mereka meninggalkan teman-teman rapat. Bukan lupa tetapi tidak cukup masa. Nah, sekaranglah peluang anda untuk bersama-sama rakan-rakan dal luangkan masa seperti sebelumnya. Pastinya mereka memberi layanan yang terbaik kerana telah lama tidak bersua muka.




No comments:

Post a Comment